Behind de scenes... And my AMAZING JACKET!

April 27, 2017

I’m really happy to be able to sew more things for me. I definitely need a new wardrobe! I used to sew all the time for the kids, it was more or less like this: 85% for Teresa, 10% for Francisco and the remaining 5% for me. I have trouble finding enough fabric for me on my stash, I’m used to buy small quantities of each fabric for the kids. I don't have anything with 2 meters or more. I keep saying I’m not going to buy more fabrics and use my stash but then, every time I’m picking fabric for me is never enough (a funny story about latter in a few days…)
So, the reason that made me write in the blog today: THE JACKET! I absolutely love it! I’ve been using it non stop since it came out of the sewing machine! 
I bought this fabric in Singapore, as soon has we decided Singapore was our last spot I went fabric shopping, HEY !!! I didn't buy much, almost nothing, only a few meters of this gorgeous fabric. I have no clue about the king of fabric, its like the ponchos from Peru (I don’t even know how to describe it). I’m really sorry for my ignorance… Well, when I saw it I knew immediately I wanted to make a jacket, nothing to complicated since this fabric don’t obey to an iron, falls apart by the second, not easy at all to work with. I went through all my patterns, through all the internet and couldn't find anything I felt like doing. After a few days I went back to my Japanese books, I was sure I was going to find something on that simple aesthetic.
Here it is! 

I try to do the “photo shoots” all at once at home, so it was a fun morning that involved a lot of clothes changing for both me and Teresa. Francisco was always asking to take his picture too, so once in a while he got the flash on his face… But once again, as always, Teresa was the star of the show!
Behind the scenes…
*****
Estou mesmo contente de andar a coser mais para mim. Estou mesmo a precisar de um armário novo! Faço muito mais coisas para os miúdos que para mim, é mais ou menos assim: 85% para a Teresa, 10% para o Francisco e os restantes 5% para mim. Tenho sempre imensa dificuldade em encontrar tecidos cá em casa para mim, estou habituada a comprar quantidades pequenas de cada tecido para os miúdos. Não tenho nada com mais de 2 metro, e mesmo 2 metros é uma sorte. Tenho tentado não comprar tecidos e usar os que tenho em casa, sempre que estou a escolher tecido para mim nunca tenho suficiente (tenho uma historia engraçada sobre isso, daqui a uns dias conto…)
Bom, mas vamos ao post de hoje: o meu CASACO! Adoro! Tenho usado sem parar desde que saiu da máquina de coser!
Comprei este tecido em Singapura, desde que decidimos que Singapura ia ser o nosso ultimo destino da viagem que fui directa a uma loja de tecidos, VIVA!!! Não comprei quase nada apenas alguns metros deste tecido lindo. Nem sei dizer que tipo é, parece aqueles ponchos dos Peru. Desculpem a minha ignorância… Quando o vi soube imediatamente que queria fazer o blazer, não podia ser nada muito complexo porque este tecido é “horrível” de trabalhar, não obedece ao ferro e desfia que é uma coisa doida. Procurei em todos os meus moldes, pela internet e não encontrei nada adequado e que me apetecesse fazer. Depois de alguns dias voltei a procurar na minha coleção de livros japoneses, tinha a certeza que ia encontrar alguma coisa naqueles moldes simples. 
Aqui está ele!

Tento tirar as fotografias todas de uma vez lá em casa, foi uma manha divertida que envolveu muita troca de roupa para mim e para a Teresa. O Francisco estava sempre a pedir fotografias, de vez enquanto la fingimos que também precisávamos de fotografias dele… Mas, uma vez mais, como sempre, a Teresinha foi a estrela principal! Deixo-vos algumas fotografias “do processo”…

You Might Also Like

2 Brilliant Thoughts

  1. O casaco é ma-ra-vi-lho-so! Adoro! Fica-te super bem! Fez-me lembrar uma versão "cool and casual" do modelo Chanel. Qual é o livro?

    ReplyDelete
  2. Such a fun jacket and pictures!

    ReplyDelete